شمسایی: آقاپور مزد تلاشش را گرفت سالار آقاپور بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان شد هشتمی کشتی خراسان‌رضوی در بین ۳۵ استان کشور! ماشاریپوف به دنبال تمدید قرارداد با استقلال سه مسابقه امروز لیگ برتر فوتبال زیر ذره‌بین ناظران ویژه(۸ خرداد ۱۴۰۳) افشای نام داورانی که از نکونام شکایت کردند| برادران حیدری در صدر باشگاه استقلال ستاره عراقی را نمی‌خواهد پرچمداران ایران در المپیک پاریس مشخص شدند بازگشت یزدانی به تشک کشتی افشاگری پورموسوی در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان+ ویدیو نابسامانی در تیم ملی جودو پخش زنده بازی النصر و الاتحاد در لیگ عربستان (۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بانوی مشهدی در راس کمیته مستریونیورس پیروانی خطاب به سرخپوشان: جواب نکونام را ندهید درویش تحت فشار هواداران پرسپولیس ادعای بیرانوند و نعمتی در رختکن: در پرسپولیس می‌مانیم اوسمار ریسک می‌کند یا احتیاط؟ موضع گیری سرخپوشان علیه داور بازی! گولسیانی با پرسپولیس در قزوین
سرخط خبرها

هدیه میناوند به هواداران پرسپولیس| آشتی کریمی و دایی در روز مرثیه!

  • کد خبر: ۵۷۳۲۷
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
هدیه میناوند به هواداران پرسپولیس| آشتی کریمی و دایی در روز مرثیه!
آرزوی مهرداد میناوند برای آشتی علی کریمی و علی دایی در روز خاکسپاری‌اش رقم خورد و گرچه او نبود و ندید، اما درگذشتش هم برای پرسپولیسی ها مایه خیر شد و کریمی و دایی در نهایت آشتی کردند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛  مهرداد میناوند پرشور، در روز‌های آخر عمرش عجیب و آرام شده بود؛ قصدم افسانه‌سازی‌های معمول پس از مرگ آدم‌ها نیست که همه‌چیز را رؤیایی و ماورایی می‌کنند تا به خیال خودشان یاد فرد در گذشته را به نیکی نگاه دارند. مهرداد، اما واقعا تغییر کرده بود. در یکی از ویدئو‌های پرتعدادی که پس از مرگ او باقی مانده است، میناوند که به کری‌خوانی‌هایش معروف بود، گفت که دوسه ماه است دیگر کری نمی‌خواند، زیرا از ناراحتی کودکانی که حال خوشی پس از کری‌خوانی‌هایش نداشته‌اند یا مردمی که ناراحت شده‌اند، دل‌گیر شده است.
 
مهرداد میناوند در این ماه‌های آخر ازدواج هم کرده بود و این موضوع هم در آرامش بسیارش نقش اساسی داشت. در روز‌هایی که هنوز شروشور مهرداد بیشتر بود، از چیزی صحبت می‌کرد که همیشه حاشیه بود و حرف‌زدن از آن هم نظر‌ها را به خود جلب می‌کرد. دعوا‌ها و مشکل قدیمی ۲ علی تیم‌ملی؛ علی دایی و علی کریمی. مهرداد میناوند در یک گفتگو چندبار به آن اشاره کرد، اما در گفت‌وگوی آخرش در همین ماه‌های آخر دوباره درباره دعوای ۲ علی حرف زد و این‌بار نه از باب حاشیه که به‌دلیل آرزوی آشتی ۲ علی فوتبال ایران.
 
اما اوج اشاره‌های مهرداد به ماجرا‌های بین علی دایی و علی کریمی، وقتی بود که چندسال پیش در توئیتی نوشت: «دیروز علی کریمی هم به مراسم ریاست‌جمهوری دعوت بود، اما نیامد. علتش را هم که همه می‌دانیم، اختلاف با علی آقای دایی و احتمال رودررویی.» او این توئیت خود را ریپلای کرده و نوشته بود: «کی بشود این‌ها آشتی کنند. فکر کنم به عمر من یکی قد ندهد. شایدم بشود. آن روز همه شیرینی مهمان من.» این توئیت وقتی غریب شد که درست یک روز بعد از مرگ مهرداد میناوند بر اثر بیماری کرونا، ۲ علی را پس از سال‌ها در آغوش هم دیدیم.

آشتی

موضوع کلیپ عجیب‌وغریب دیروز، کنارهم‌ایستادن علی دایی و علی کریمی و دلداری‌دادن‌های آرامی بود که ناگهان به یک آغوش گرم تبدیل شد که در آن ۲ علی در آغوش هم برای رفیق قدیمی‌شان عزاداری می‌کردند. وقتی این کلیپ و عکس‌های روز خاک‌سپاری مهرداد میناوند را کنار هم بگذاریم، یک نکته جلب نظر می‌کند. علی کریمی و علی دایی اتفاقا از این کلیپ‌ها یکی‌دو تای دیگر هم دارند که اوضاعش با این یکی خیلی فرق می‌کرد، یک‌بار در یکی از اتاق‌های تونل استادیوم آزادی و در یک فضای گرفته و شلوغ و نا‌منظم، حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت پرسپولیس، می‌خواست این ۲ نفر را باهم آشتی دهد و این‌قدر فضا پرتنش و نامناسب بود که نه‌تن‌ها آن بغل‌گرفتن خیلی تصنعی و نچسب از کار در آمد، بلکه پس از آن هم اوضاع اصلا خوب پیش نرفت و بازهم دل‌گیری قدیمی این ۲ نفر ادامه داشت. از این عکس و کلیپ‌های دست‌به‌دست‌شده که به‌احتمال همه آن را دیده‌اند، یک کلیپ قدیمی‌تر هم وجود دارد.
 
جام رمضانی در اواخر دهه ۷۰ در یک بازی فوتسال، علی کریمی چندین‌بار علی دایی را دریبل می‌زند و فضای پرتنش عجیبی بین آنان شکل می‌گیرد، فضایی که پس از حضور علی دایی و علی کریمی در تیم‌ملی داغ‌تر می‌شود و اختلاف آنان در رختکن تیم‌ملی آن‌قدر بالا می‌گیرد که گفته می‌شود کار به یارکشی درون تیم می‌رسد و عده‌ای در تیم به علی دایی پاس نمی‌دهند و عده‌ای هم وارد تیم علی دایی می‌شوند و این مسائل در آتش اختلافات قدیمی بیش‌ازپیش می‌دمد. اما صحنه‌ای که بر سر مزار مهرداد میناوند پیش آمد، انگار همه آنچه را که بود، شست و با خود برد. اتفاقی که رسانه‌های مجازی را هم برای مدتی تحت‌تأثیر قرار داد.

لبخند تلخ!

همه واکنش‌ها به آشتی علی دایی و علی کریمی را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد؛ لبخند تلخ. لبخندی پرحسرت از اینکه کاش چیزی را که مهرداد می‌خواست، زودتر می‌دید. مهدی مهدوی‌کیا، دیگر اسطوره تیم‌ملی ایران، با انتشار یک ویدئو که عکس‌های خیلی از بازیکنان دیگر آن روز‌ها در آن بود، نوشت: «ای‌کاش تا هستیم قدر هم را بدانیم.»
 
یحیی گل‌محمدی با انتشار یک استوری از عکس در آغوش گرفتن علی دایی و علی کریمی نوشت: «مهرداد مرسی!» کاربران دیگر مجازی هم دراین‌باره اظهارنظر‌هایی کردند. یک نفر زیر آن عکس معروف نوشت: «خداروشکر دست‌کم بعد مرگش به آرزوش رسید.» دیگری نوشت: «ای‌کاش تا وقتی زنده‌ایم همه قدر هم رو بدونیم، بعد مرگ برای این کارا کمی دیره.»، اما به‌هرحال چیزی که معلوم است، این است که بدون اینکه کسانی بخواهند آن را یادآوری کنند، احترام یکدیگر و دوست‌داشتن همدیگرچیزی است که پس از مرگ به درد کسی نمی‌خورد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->